time and consequence

Direktlänk till inlägg 31 december 2016

2016.

Av IQfiskpinne - 31 december 2016 23:00

Vad gjorde du under 2016 som du aldrig gjort förut?
Jag åkte till Polen och såg en pistol, jag tog studenten, fick ett heltidsjobb, blev insnöad hos Ida och sett en hel det roliga artister för första gången (State Champs, Neck Deep, Simple Plan, The Vamps, Little Mix, Troye Sivan, LANY, The Vamps igen, etc.)


Höll du dina nyårslöften och kommer du göra nya för 2017?

Vet inte om jag direkt hade något nyårslöfte men har länge velat ta mer bilder, vilket jag faktiskt gjort i år! Sen att de är tagna med mobilen istället för systemkameran är en annan femma, kanske är det jag ska ha som mål nästa år...


Var det någon som står dig nära som fick barn?

Nope.

 

Var det någon som står dig nära som dog?
Nej, som tur var inte. Kanske fick det lite överstökat under 2015 (peppar peppar ta i trä).


Vilka länder besökte du?

Storbritannien, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike, Italien, Monaco och Polen. Såg the Maine, Mayday Parade, State Champs och Neck Deep i Storbritannien vilket ofc var najs men de mest minnesvärda landsbesöken var nog ändå när bilen gick sönder på den österrikiska landsbygden och vi behövde vara i Nice SENAST två dagar senare pga Cammi skulle möta oss där då och Polen för obvious reasons.


Vad skulle du vilja ha under 2017 som du saknade under 2016?

One Direction. Sad but true. Saknar dem hemskt mycket. Sen vore det trevligt med lite mer stabilitet också.


Vilka datum från 2015 kommer du aldrig att glömma och varför?

29e september till 3e oktober pga Krakow. Det var en fett rolig resa, om än med ett mindre roligt slut. Första kvällen stod vi på en mack och skämtade vi om att vi skulle dö och jag såg ut som Hagrid, andra dagen tog jag och Ida en morgonpromenad genom hela Krakow och höll på att dö på en the Vamps konsert och tog sen en nattpromenad genom hela Krakow tillsammans med Anna och Johanna, tredje dagen gick vi till en kulle på en kulle och såg massa fina saker i den fina staden, fjärde dagen åkte vi till Auschwitz och Birkenau och Saltgruvan samt utforskade Annas valmöjligheter på Hard Rocks Cafés meny innan vi avslutade kvällen med att jag och Ida blev pistolhotade och att vi alla fick åka polsk polisbil, och sista dagen hängde vi på polsk polisstation samt gick i regn och letade efter vegab innan vi åkte hem och skreksjöng i bilen påväg hem från flyget mitt i natten. Det var en jävligt händelserik resa och även om jag nog blivit lite traumatiserad av den så var den kul och jag vill gärna åka iväg på fler äventyr med dessa människor. Sen var ju studenten den 10e juni också en rätt rolig dag.


Vad var din största bedrift i år?

Well, ingen dog i Krakow? Större bedrift än man kan tro. Nej men fick en praktikplats via tekniksprånget på ett rätt välkänt företag så det var ju lite coolt, kanske inte skitkul men hade iallafall något att göra nu i höst. Sen att jag och Ida hittade the Vamps när de spelade i Stockholm, fyfan va gött de kändes, vi var så jäääävla nöjda.

 

Vilket var ditt största misstag?

Har övertänkt både ett och annat och kanske inte direkt mått skitbra av det. Är typ ständigt mitt största misstag för det startar typ en kedjereaktion som leder till så många dumma beslut som i slutändan kan fucka upp rätt rejält för en och då är man tillbaka på att må skit.


Blev du sjuk eller skadad?

Lät som en pipleksak efter the Vamps i Krakow och fortsatte låta så till och från hela resan och blev halvt blåslagen av knytnävsslag på konserten men nä, inte direkt.


Vad var det bästa du köpte?

 Jävla tjat om det men förmodligen Krakow-resan och min "Fry your brain with the Maine"-tröja i London.


Vems handlingar förtjänar beröm?
Har svarat Harry Styles här två år i rad men tänker kuppa och svara Louis Tomlinson istället. Han är en så fin människa, så omtänksam, modig, stark och underbar. Tycker om honom, bra förebild är vad han är.

 

Vems handlingar har gjort dig bestört?

De delar av det amerikanska folket som röstade på Trump.


Vad spenderade du mest pengar på?

Jag vet verkligen inte? Kanske typ elektronik för köpte en ny amp till vinylspelaren, eller resor pga SL + Krakow. Eller typ... mat. Eller spelningar. Ingen aning.


Vad gjorde dig riktigt, riktigt, riktigt förväntansfull?
Studenten, State Champs, Krakow.

 

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2016?

I Found A Girl av the Vamps, Hon Är En Tjej av mig och Ida, hela Troye Sivans album, Fire in the Rain av Månsan och yea, babe, no way av LANY.


Jämfört med den här tiden förra året, är du: 
a) gladare eller ledsnare?
jag vet inte, grejen är att jag typ alltid är ledsen denna tid på året så egentligen borde väl denna fråga beröra typ året som helhet idk
b) tjockare eller smalare?
tjockare (varför är ens denna fråga med, sjukt skev)
c) rikare eller fattigare?
rikare

 

Vad önskar du att du hade gjort mer än vad du gjorde?
Pluggat, tränat, gått på konserter, rest, tjänat pengar, varit med vänner, promenerat.


Vad önskar du att du hade gjort mindre än vad du gjorde?

Hatat mig själv, varit ledsen och övertänkt.


Hur spenderade du julen?

Lmao, med släkten efter många om och men.


Blev du kär under 2016?

Nein, men har börjat hata män på en helt ny nivå istället.


Vilket var ditt favoritprogram på tv?

Tänker låtsas att frågan egentligen är vilken min favoritserie i år har varit. Strecksåg Skam med Ida efter att hon lyckats övertala mig men asså, the Fosters är nog ändå min favorit i år. Tagga januari när det kommer tillbaka!!!

 

Hatar du någon nu som du inte hatade denna tid förra året?

Snubben med pistol i Krakow, hoppas han får ett ruttet liv.


Vilken var den bästa boken du läste?

Asså... jag suger på att läsa... men läste ut Livet Efter Dig iallafall så den haha.

 

Bästa musikaliska upptäckten?

LANY I guess... Vet typ inte vilka jag upptäckte i år, alla "nya" jag lyssnat på mycket i år upptäckte jag typ 2015. James Hersey var fett mys live tho och då älskade jag musiken men den som finns på spotify är tyvärr inte alls lika bra, men han var typ årets liveupptäckt.


Vad ville du ha som du fick?

Studentexamen och ett jobb.


Vad ville du ha som du inte fick?

Stabil hjärna.


Vilken var din favorit av filmerna som kom ut i år?

Asså gillade verkligen Fantastic Beasts. Fett mycket. Men the Fundamentals of Caring tar nog ändå hem priset här, den var precis rätt mängd "depp men med hopp" och skulle lätt kunna se om den typ nu. Ida och jag gav den 5 av 5 brittiska pojkband, se den.


Vad var det som gjorde ditt år omätligt mycket mer tillfredsställande?

Frankrike med Cammi var fett kul. One Direction gör mig så töntigt glad. Har varit rätt mycket med Ida hela hösten och det har också gjort mig glad. Är svårt att komma med konkreta exempel men alla de små saker som gjort mig glad och har fått tankarna att inte vara så jävla komplicerade, de har gjort mitt år så mycket mer tillfredsställande.


Hur skulle du beskriva ditt personliga modekoncept under 2015?

Sommarklänning oavsett väder.


Vad stoppade dig från att bli galen?

One Direction One Direction One Direction


Vilken kändis/offentlig person "did you fancy the most"?

One Direction One Direction One Direction (men mest Niall och Louis)


Vilken politisk fråga rörde dig mest?

Män suger, tjejer äger


Vem saknade du?

SIRI när den jäveln åkte bort i flera månader, men hon kom tillbaka som tur var.


Berätta en värdefull livsläxa som du lärt dig under 2016.

Vänskap kräver att båda parter gör en ansträngning att hålla den vid lov och att män suger :)


Citera en låtrad som summerar ditt år.
"You gotta help me, I'm losing my mind" *infogar resten av texten till History av One Direction*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards