time and consequence

Direktlänk till inlägg 20 december 2015

154 frågor

Av IQfiskpinne - 20 december 2015 10:15



1: Hela ditt namn: Alldeles för långt för att skriva här :---)
2: Stjärntecken: Vädur.
3: Tre rädslor: Havet/vatten, att jag kommer sluta ensam, trafikolyckor.
4: Tre saker jag älskar: Musik, vänner och choklad.
5: Fyra turns on: Raspig röst, gröna ögon med snygga ögonbryn samt näsa (seriöst min största svaghet och I don't know why), humor och trevligt leende.
6: Fyra turns off:  Fötter, äckliga tänder, douchig attityd och fula händer.
7: Min bästa vän: jag vet inte
8: Sexuell läggning: jag vet inte, hetero kanske
9: Ultimata första dejten: Idk, mycket prat och en trevlig och bekväm stämning, spelar ingen roll vad man gör under tiden.
10: Min längd: 176 cm.
11: Jag saknar: 1D-veckan, forever and always.
12: Tiden jag föddes: 15.15
13: Favoritfärg: Svart och blå.
14: Har jag någon crush: Nej.
15: Favoritcitat: "Kaktusar ser inte ut såhär för det här är ingen kaktus." - Ida, vid sina sinnens fulla bruk, när vi stod och tittade på ett helt vanligt träd.
16: Favoritplats: Berget på landet eller soffan i Idas källare.
17: Favoritmat: Mammas köttfärssås.
18: Använder jag någonsin sarkasm: Aldrig.
19: Vad jag lyssnar på just nu: History - One Direction
20: Det första jag lägger märke till hos en person: IIIIINNNGGGEEENNN aning... Om hen ser en i ögonen när man pratar typ?
21: Skostorlek: 40.
22: Ögonfärg: Tråkiga blåa.
23: Hårfärg: Ginger.
24: Favoritklädstil: Lol kunde inte bry mig mindre...
25: Har du någonsin busringt: Nej för jag har alltid haft ångest över att prata i telefon.
26: Vilken färg har du på dina underkläder just nu: Svarta och jag har matchat BHn med mina trosor, känner mig oövervinnerlig. 
27: Meningen bakom mitt URL: Det var mitt bluetooth-namn back in the days för jag tyckte det var fett fyndigt.
28: Favoritfilm: We Need to Talk About Kevin och Nowhere Boy.
29: Favoritlåt: Identify - The Maine.
30: Favoritband: The Maine men alltså, min weak spot för 1D blir bara större och större. The Maine är dock ohotade.
31: Hur jag mår just nu: Jag svarar på alla dessa frågor för att undvika att tänka på hur jag mår just nu.
32: Någon jag älskar: John Cornelius O'Callaghan V :))))))
33: Min nuvarande civilstatus: singel af.
34: Min relation till mina föräldrar: Pendlar, just nu rätt bra.
35: Favorithögtid: Jag hatar högtider mvh Grinchen, men typ... midsommar? Årets var i alla fall najs.
36: Tatueringar och piercingar jag har: Lol har hål i öronen...
37: Tatueringar och piercingar jag vill ha: Har två tatueringar jag vill ha, ville ha septum men tror jag ångrat mig.
38: Anledningen till att jag joinade tumblr: För att Carro tjatade på mig och jag ville se bilder på The Maine och All Time Low.
39: Hatar jag och mitt ex varandra: Nej för det skulle kräva att det faktiskt finns något ex.
40: Får jag någonsin "godmorgon" eller "godnatt" sms: Nja.
41: Har jag någonsin kysst den senaste personen jag smsade: Nej.
42: När höll jag senast hand med någon: Igår.
43: Hur lång tid tar det för mig att bli klar på morgonen: Tar 50 minuter att lämna sängen, 15 minuter att klä på mig, borta tänderna, äta frukost och gå till bussen.
44: Har du rakat benen de tre senaste dagarna: Nej... #lat
45: Var är jag just nu: Hemma i min säng.
46: Om jag var full och inte kunde stå upp, vem skulle ta hand om mig då: Hopefully kompisen jag är ute med.
47: Gillar jag att lyssna på musik på hög eller låg volym: Hög men har sån ångest över min hörsel så det blir oftast låg.
48: Bor jag med mina föräldrar: Yes.
49: Är jag exalterad över något: Lol nej, gud vad tragiskt. 
50: Har jag någon av det motsatta könet som jag kan berätta allt för: Nej.
51: Hur ofta fejkar jag ett leende: Det händer väll men allt mer sällan... tror jag?
52: När kramade jag någon senast: Någon timme sedan.
53: Vad skulle jag göra om den senaste personen jag kysste, kysste någon annan rakt framför mig: Ja du... inte mycket.
54: Finns det någon jag litar på trots att jag egentligen inte borde det: Hoppas inte det.
55: Något jag ogillar med denna dag: All jävla ångest.
56: Om jag kunde möta vem som helst på denna jord, vem skulle det vara: John igen...
57: Vad tänker jag mest på: Livet.
58: Vilken är min konstigaste talang: Lol, jag, talang? 
59: Har jag några konstiga fobier: Njae.
60: Föredrar jag att vara framför eller bakom kameran: Bakom. Typ alla dagar i veckan, förutom vid ett fåtal speciella tillfällen.
61: Vilken var den senaste lögnen du sa: Att jag mår bättre nu.
62: Föredrar jag att prata över telefon eller videochatta: Jag vet inte, undviker helst båda. Videochatta kanske.
63: Tror jag på spöken? Aliens då?: Ja och ja.
64: Tror jag på magi: Nej.
65: Tror jag på tur: Vad är ens tur egentligen? Vad det än är så har jag det iaf inte så antar att jag tror på det...
66: Hur är vädret just nu: Halvklart och tolv plusgrader (tack till min iPhone för att jag slapp lämna sängen för att kolla ut genom fönstret).
67: Hur ofta dricker jag alkohol: Alltså det varierar, men typ 0-5 gånger i månaden? Drack senast igår.
68: Gillar jag lukten av bensin: Jaaa.
69: Har jag några smeknamn: Egentligen inte, det närmsta vi kommer är ewisen.
70: Den värsta skadan jag fått: Bröt armen/axeln och ett halvår senare bröt jag benet, förutom det har jag inte skadat mig så mycket.
71: Spara eller slösa: Spara men mina pengar försvinner ändå och då får jag ångest -.-
72: Kan jag nudda näsan med tungan: Nej :(((((
73: Finns det något rosa inom 3 meters avstånd: Jaa, mina väggar och min portabla högtalare.
74: Favoritdjur: Ööööööh... igelkott?
75: Vad gjorde jag vid midnatt inatt: Pratade med Camilla.
76: Vad tror du att Satan heter i efternamn: Gudsson.
77: En sång som alltid gör dig glad när du hör den: Miles Away - The Maine
78: Hur vinner jag ditt hjärta: Var John O'Callaghan.
79: Vad vill jag att det ska stå på min gravsten: Levande begravd.
80: Vad är mitt favoritord: Gnu.
81: Topp 2 bloggar på tumblr: 1. thefifthjohn, 2. landskype, 3. yourfavoriteweapons, 4. johnthefifthoh för hon är en av de trevligaste människorna jag pratat med online och 5. idaaaaaa för jag blir glad av det hon postar :))))

82: Om hela världen lyssnade på dig just nu, vad skulle du säga: Skulle börja grina.
83: Har du några släktingar som sitter i fängelse: Nopeeee.
84: Vilken superkraft skulle du vilja ha: I början av engelska 7 skrev jag en lista där jag rankade fem olika superkrafter efter hur oberoende av SL jag skulle vara, jag håller fast vid det. Teleportering vore rätt coolt.
85: En fråga du skulle vara rädd att svara sanningsenligt på: Jag vet inte riktigt...
86: Vad har du för bakgrundsbild: På mobilen är det en bild på John och på datorn en bild på Cathedral Rock i Arizona.
87: Haft sex: Varje dag, hela tiden.
88: Köpt kondomer: Varje dag, hela tiden.
89: Blivit gravid: Varje dag, hela tiden.
90: Fått underkänt i ett ämne: Nej men så har jag inte fått mitt betyg i kemi 2 heller mvh hatar mig själv.
91: Kysst en kille: Naj :/
92: Kysst en tjej: Naj :/
93: Har jag någonsin kysst någon i regnet: Naj :/
94: Haft ett jobb: Har ett just nu, är fett cool jag vet.
95: Lämnat huset utan min plånbok: Typ varje dag för jag är dum i huvudet.
96: Mobbat någon över internet: Nej och kommer aldrig göra heller.
97: Haft sex på offentlig plats: Varje dag, hela tiden.
98: Spelat en lagsport: Yes, fotboll. Saknar det.
99: Rökt hasch: Nein, drugs are bad kids!!! 
100: Testat droger: Nope.
101: Rökt cigaretter: Nej och planerar inte att göra det heller.
102: Druckit alkohol: Oui.
103: Är jag vegetarian/vegan: Nej men skulle gärna vara om jag bara hittade tillräckligt många bra maträtter så jag inte tröttnar.
104: Varit överviktig: Lol ja.
105: Varit underviktig: Ja men det varade inte så länge.
106: Varit på ett bröllop: Har faktiskt varit på flera 
107: Suttit vid dator i över 5 timmar i sträck: Tbt biologirapporten förra jullovet, värsta jag varit med om.
108: Sett på tv fem timmar i sträck: Haha jaa varje gång jag fastnar för en serie...
109: Varit utanför Sverige: Ya, vill resa mer och oftare dock. 
110: Fått mitt hjärta krossat: Nej för har aldrig varit kär.
111: Varit på ett sportevent: Tro det eller ej men ja...
112: Brutit ett ben: Jaa.
113: Skurit mig själv medvetet: Ja.
114: Varit på bal: Om den i nian räknas så ja.
115: Flugit flygplan: Jajamen. Man kanske ska bli pilot hmm...
116: Flugit helikopter: Nej :(((
117: Vilka konserter har jag varit på: För många för att räkna upp men mina favoriter är The Maine i Nottingham, One Direction i Oslo och Göteborg, All Time Low i London, Green Day och Paramore på Bråvalla 2013 och Bring Me The Horizon nu senast på Fryshuset. 
118: Haft en crush på någon av samma kön: Nope.
119: Lärt mig ett annat språk: Engelska?
120: Sminkat mig: Yesbox
121: Förlorat oskulden innan jag fyllt 18: Varje dag, hela tiden.
122: Haft oralsex: Varje dag, hela tiden.
123: Färgat mitt hår: Never. 
124: Röstat i ett riksdagsval: Nein, tagga att fylla 21.
125: Åkt ambulans: Nej, tack och lov.
126: Genomgått en operation: Nej på den med.
127: Träffat någon känd: Är fett cool och har träffat flera men min fav är och förblir John, min main(e) bitch :)
128: Stalkat någon på ett socialt nätverk: Haha ja, vem har inte?
129: Kissat utomhus: Oui, klarade dock Kreta utan problem vilket jag är lättad över för det fanns fan ingenstans man kunde göra det i skymundan i alla dessa raviner. 
130: Fiskat: Ja, det var pisstråkigt.
131: Hjälpt till med välgörenhet: Jaa.
132: Blivit avvisad av en crush: Nopeee.
133: Krossat en spegel: Ja och det var hemskt, trodde verkligen jag skulle få otur i 7 år och började grina. Kanske har fått den där oturen dock, det skulle förklara en hel del...
134: Vad vill jag ha i födelsedagspresent: Pengar så jag kan fly härifrån.
135: Hur många barn vill jag ha och vad skulle de heta: Jag vet inte med antalet men jag gillar namnen Elvira och Noel.
136: Blev jag döpt efter någon annan: Förnamnsmässigt nej, men har fått mitt mellannamn efter min farmor och gammelmormor.
137: Gillar jag min handstil: Ibland så.
138: Vilken var min favoritleksak som barn: Hade så brutalt många dockor att det inte ens är roligt...
139: Favorit-TVserie: Vänner och O.C
140: Var vill jag bo när jag blir äldre: Arizona :))))) Nej men jag vet inte, någonstans där det är trevligt och nära till naturen.
141: Spelar jag några instrument: Nej och är fett sad över det, borde lära mig.
142: Ett av mina ärr, hur fick jag det: De enda jag kommer på finns på låret, har det för att jag är dum i huvudet.
143: Favoritpizza: Min, Idas och Johannas pestocalzone var A-game.
144: Är jag rädd för mörkret: Nej inte direkt.
145: Är jag rädd för höjder: Alltså ja, lite? Ser alltid framför mig hur jag faller mot min död.
146: Har jag någonsin blivit påkommen med att smyga ut eller göra något jag inte borde: Nej, inget allvarligt i alla fall.
147: Har jag någonsin försökt mitt bästa och sedan blivit besviken över resultatet: Ja, pretty much the story of my life. 
148: Vad är jag riktigt dålig på: Att somna när jag borde och att inte övertänka saker.
149: Vilka är mina största bedrifter: Jag spydde inte på John, det är rätt imponerande. 
150: Det elakaste nån någonsin sagt till mig: "Men gå bara och dö, ingen bryr sig ändå".
151: Vad jag skulle göra om jag vann på lotto: Dra till Arizona eller följa the Maine/One Direction på turné.
152: Vad gillar jag med mig själv: Jag vet inte ha ha ha. Allt jag skulle ha skrivit här för ett år sen känns plötsligt som sånt jävla hyckleri... jag gillar att jag kan rita helt ok när jag anstränger mig.
153: Min närmsta tumblr-vän: Livia, hon är visserligen aldrig inne där längre men lärde känna henne där och nu är hon en av de vänner jag känner förstår mig bäst, även om hon bott i Australien i över ett år nu.
154: Något jag fantiserar om: När jag går av flyget i Phoenix. Nej jag vet inte, typ situationer där jag inte känner mig överflödig är återkommande dock.


Välspenderad tid, oh yes.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards