time and consequence

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

State Champs & Neck Deep @ o2 Forum Kentish Town

Av IQfiskpinne - 14 februari 2016 13:07


Det är över en vecka sen the Maine och det gör lite ont i mig av saknad varje gång jag hör Another Night on Mars. Förra helgen var rätt bra ändå alltså... Fast denna har varit helt ok den med.

   Jag såg för övrigt även State Champs och Neck Deep förra helgen! Det var najs, tjejen jag köpte biljetten av var jättetrevlig och när hon och hennes sällskap insåg att jag var ensam fick jag hänga med dem hela kvällen och de såg verkligen till att ta hand om mig haha. Var dock halvt borta den kvällen också men men, så kan det gå. Sjöng i alla fall med i vartenda ord i State Champs set och känslan av att ÄNTLIGEN kunna skrika med FOR REAL var FETT JÄVLA GRYM. Speciellt till All You Are is History för damn, jag har hunnit lyssna mycket på den låten. Fast det var najs till Remedy också... och Hard to Please... och Elevated... och All or Nothing... och Secrets... Vet verkligen inte vad det är men fasen vad bra jag tycker dem är, de har verkligen träffat rätt för mig musikmässigt. Gick även lös vid deras merchbord (trots att tröjan jag ville ha var slutsåld snyft) och kom hem två cd-skivor och en tshirt rikare men x antal pund fattigare. 

   Neck Deep var dessutom feta live. Det är alltid något speciellt med att se brittiska band i Storbritannien, rummet fylls typ av en atmosfär av stolthet? Det lät sjukt flum men det är en speciell stämning. Var i vilket fall som positivt överraskad och det var även här najs att få skrika med, speciellt till alla låtar från Life's Not Out To Get You som de spelade. Kan dessutom checka av "skrika med till A Part of Me live" från min bucketlist, det var värt alla år av väntan. Det var najs och det var en trevlig konsert. Gick efteråt hem till hotellet och tweetade så fint ett tack till State Champs för den fantastiska kvällen och fick det rätt snabbt favoritmarkerat av dem, så det var också najs. Får hopefully se dem igen inom en snar framtid, är så jävla nöjd med att jag faktiskt lyckades ta mig in på denna utsålda konsert efter alla om och men! 

   Nästa konsert är la på onsdag när man ska se Halsey och BØRNS tror jag det är? Idk. Är så jävla oinsatt och har inte ens lyssnat på Halsey sen september men det kan nog bli kul ändå. Varför går alla mina pengar åt till konsertbiljetter... 

  Ha're gött, igelkött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards