time and consequence

Direktlänk till inlägg 1 mars 2016

Kommande spelningar.

Av IQfiskpinne - 1 mars 2016 23:45

Eftersom denna blogg för tillfället endast agerar plattform mig för att trycka upp min musiksmak i ansiktet på er som fortfarande kikar in här så tänker jag ta tillfället i akt och lite snabbt gå igenom de tre kommande spelningarna jag är mest taggad på atm. Dels för att jag är kär i Lynn Gunn från Pvris och vill att ni också ska bli det för hon är en literal gudinna men också för att jag spenderat lite för mycket tid på youtube ikväll och lyckats bli ännu mer taggad och nu måste få utlopp för det haha. 


PVRIS - Fryshuset 17/4

Jag såg Pvris första och senaste gången de var här, som support till Bring Me The Horizon förra året. De var den egentliga huvudanledningen till att jag från första början övervägde att gå för "det kan ju va lite kul att ha sett dem" och eftersom jag är desperat och man alltid kan räkna med BMTH så gick jag. I samma ögonblick som Pvris gick på och började spela vände jag mig om till Siri och sa att vi måste se dem när de kommer hit själva. Den spelningen borde verkligen ha varit en co-headline, ett längre set var nödvändigt. Lynn låter helt otroligt live och gör ett finnemang jobb som frontkvinna i en scen som verkligen behöver fler kvinnor. Hur mycket jag än älskar Hayley Williams så behövs de fler kvinnor och det behövs framförallt fler kvinnor som inte ständigt jämförs med Hayley. Kvinnor är så extremt underrepresenterade inom denna genre att det känns bra att faktiskt stötta de få som finns. Men nu kom vi ifrån ämnet - jag är så taggad på Pvris!!! Just för att jag sett dem innan och vet exakt hur bra de är live och hur vacker och duktig och underbar Lynn är. Jag älskar Lynn Gunn. Och jag är taggad på att se henne och Alex och Brian igen.

  

Troye Sivan - Gröna Lund 20/5

Jag minns fortfarande den där dagen 2013 när Troye la upp videon till sin låt inspirerad av John Greens bok The Fault In Our Stars och hur jag såg den genom tårfyllda ögon. From there and on har jag följt honom och till min stora besvikelse kunde jag inte gå när han var här i vintras. Övervägde att gå på signeringen på Bengans men när jag insåg att man behövde förbeställa hans nya album för att få komma gav jag upp, för även om jag gillade honom så gillade jag ju inte hans musik överdrivet mycket. Men Blue Neighbourhood var hands down långt över förväntan och jag älskar det så blev asglad när han meddelade att han skulle komma tillbaka och som grädden på moset att han skulle komma till grönan! Älskar grönanspelningar så mycket, tycker så mycket mer om utomhusspelningar än inomhus. Var dock länge osäkert om jag skulle kunna gå och i såna fall med vem men eftersom Siri ställer upp lovade hon att joina så nu jävlar! Har taggat hela kvällen nu haha. Tre år senare kommer jag höra Troye live med låtar jag faktiskt gillar vilket känns asgött! Om jag ser honom eller om mitt synfält blockeras av tårar återstår dock att se... 


Little Mix - Gröna Lund 12/6

Första gången jag hörde dem 2012 var jag allt annat än imponerad. Gillade inte kvinnliga röster och tyckte pop var töntigt så avfärdade deras album och glömde snabbt bort deras existens. Men Modest! Management lyckades hjärntvätta mig för har sedan OTRA förra sommaren varit förtjust i Little Mix. De är till att börja med fantastiskt duktiga på att sjunga men de är också jävligt snygga och bra på att ha en show till sina uppträdanden. Var redan förra sommaren lite ledsen för att jag missade dem när de spelade på Sommarkrysset och jag kanske var patetisk nog att vara med i en tävling om att få träffa dem när de spelade på Idol men tredje gången gillt så smäller det! Ytterligare en gång levererar grönan och jag kan knappt bärga mig tills man får stå där i sommarvärmen och sjunga med i Black Magic. Är stolt över att jag slutat upp med musiksnobberiet och börjat acceptera och gilla popmusik och framförallt lärt mig uppskatta kvinnliga röster. De är så extremt duktiga alla fyra av dessa tjejer och återigen känns det viktigt att ge dem credd för det och stötta dem. De har glada trallvänliga låtar som fastnar, både min mamma och syster går även dem omkring och sjunger på deras låtar med jämna mellanrum. Ser fram emot att få se dem in the flesh och bländas av deras talang. Och få sjunga med i Black Magic. Och Move. Och Love Me Like You. Och typ alla andra låtar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards