time and consequence

Direktlänk till inlägg 24 juli 2016

Nice är nice.

Av IQfiskpinne - 24 juli 2016 17:10

Från diverse äventyr.


Edit: bloggappen sög så never again

Sitter på pendeln på väg hem till Johanna och eftersom jag är en relativt rastlös själ för tillfället laddade jag ner bloggappen (say whaaat?!) och tänkte upplysa er alla om att jag varit i Nice! Igen! Eller, jag har varit i områdena runt Nice mestadels men palla skriva ut alla orter jag besökt liksom. Älskar att hänga där vi hänger på sommaren, allt är så annorlunda och så fint och det känns verkligen som sommar när man är.
     Detta år kom även Camilla ner och hängde med mig några dagar. Det var helt galet att det faktiskt hände, både hon och jag hade stundvis rätt svårt att greppa att hon var där. Det var liksom något vi sa när vi först lärde känna varandra för 11 år sen, "vi borde åka till Frankrike tillsammans nån gång". Hon var alltid den första jag lekte med när jag kommit hem, även om jag kommit hem 04 på morgonen samma dag. Vi skickade alltid vykort fram och tillbaka till varanda och helt plötsligt var vi där, och gick på min väg tillsammans som om det inte var något konstigt alls. Är glad att det tillslut blev av.

     Då detta var hennes andra utlandsresa ever så gick vi all in och åkte till både Italien och Monaco första dagen för att gå på marknad, äta lunch och bara se oss omkring och efter det flyter dagarna lite ihop.Vi spenderade en dag inne i Nice då vi gick omkring och såg på stan. Började med shoppinggatorna men övergick rätt snabbt till parkerna och gamla stan. I gamla stan hittade vi efter viss kamp en jättegullig liten crêperia med ännu gulligare uteservering där vi köpte crêpes att dela på. Efter det så gick vi upp slottsberget och såg på utsikten, knatade ner igen och tog ett välförtjänt dopp i Medelhavet innan vi gick tillbaka in i gamla stan för att köpa den godaste glassen som finns ("han är fett snygg" - "jag vet, vi går") innan vi tog bussen hem igen, dansandes och mimandes till vår utomordentligt bra spellista. En annan dag besökte vi en av de många grottor som finns i bergen där samt var en snabbis i Cannes innan vi åkte till Juan les Pins för att bada och äta glass. Vi såg även EM-finalen på en bar på ett torg i gamla stan i byn där vi bor, satt på en mur och såg solnedgången över bergen till tonerna av ljuv musik och kramade träd som gjorde ett utomordentligt jobb på att vara träd. En morgon gick vi dessutom upp extra tidigt för att gå ner på stan och köpa en färsk baguett och lite annat smått och gott för att äta frukost i en dalgång på vår vandring till grannbyn. Allt var så extremt mysigt och kul och jag gillar Camilla och vår version av Sour Grapes i rysk/indisk accent med tillhörande dans. Allt som allt var det några väldigt mysiga dagar och även om jag hade kul i Frankrike även utan henne så var det inte riktigt samma sak efter att hon åkt. Resa och vänner är en bra kombo.

     Hade förövrigt den enorma turen att jag var i Antibes, Juan les Pins och Cannes på nationaldagen så jag slapp uppleva skräcken människorna i Nice upplevde den kvällen. Alldeles för många människor är alldeles för fyllda med hat.


Två av resans mest spelade låtar

 
 
sara

sara

30 juli 2016 23:18

WOW ...vilka fantastiska bilder! :D

http://nouw.com/nolongerironic

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards