time and consequence

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2016

Tio, nio, åtta...

Av IQfiskpinne - 9 augusti 2016 01:08


 

10 låtar du är besatt av (just nu):

With Confidence – Higher
The Maine – The Sign
LANY – Bad, Bad, Bad
Bastille – Good Grief
Tove Lo – Cool Girl
Angus & Julia Stone – Mango Tree
Nick Santino – That Old Corolla
John the Ghost – Nowandlater
Panic! At The Disco – Girls/Girls/Boys
DNCE - Toothbrush


9 saker du gör varje dag:
Kollar instagram och twitter, hatar mig själv
Dricker minst 2 liter vatten
Skriver med Siri
Lyssnar på musik
Funderar över vad jag ska göra med mitt liv
Tänker på träd, träd är bra
Ser på träd, träd är fina
Kollar snap ifall the Maine lagt ut något på sin story……….
Mitt liv är så jävla ospännande att det är ett skämt



8 saker du stör dig på:
När folk fkn läser dina frågor och sen skiter i att svara???? Får hellre sjuttiotre ”jag vet inte” än inget svar alls.
Generellt hela grejen med att folk tror att de måste vänta en viss tid innan de svarar på sms för att inte verka för på eller som att de inte har något liv? Staph it, hatar deeeeeet.
Fans som tror de är bättre fans än andra för att de äger fler saker eller (då jag syftar på band) sett bandet fler gånger eller träffat dem fler gånger. Allt det bygger på hur vida man har tid och pengar, inte hur stort fan man är… Samma med ifall man stått front row eller ej, så jävla många tränger sig hela vägen fram. Blir så irriterad.
När man låser någon för dagen då man "ska ses" men sen bara skjuter och skjuter på att träffas. Man skjuter inte mycket utan bara lite så den som väntar inte hinner göra något stort utan mer får sitta och rulla tummarna i väntan och sen skjuter man på allt så mycket att det till slut rinner ut i sanden och man slösat en hel dag på ingenting.
Små ljud som folk gör när de äter – om de tuggar för högt eller smaskar, spiller och dräller helt utan att bry sig, drar gaffel och kniv mot tallriken eller allra värst mot tänderna. Hatar.
Folk som är så jävla säkra på att deras sätt är det enda (och ”rätta”) sättet att de vägrar lyssna eller tänka vidare. Stör mig något enormt.
Folk som inte behandlar andras grejer försiktigt och som fingrar på allt och snokar runt i skåp och lådor. Tänk er typ Halv åtta hos mig när de går omkring och gräver i alla garderober i hela huset och lyfter upp prydnader osv. Mår seriöst dåligt av att se det, får tuppjuck irl.
Folk som blir kränkta när man inte vill att de ska röra en. Jag skiter i om du är släkt eller vän, vill jag inte ha din hand på min axel så ska du fan inte lägga din hand på min axel. Vill jag inte ha en kram, krama mig inte. Så enkelt är det.


7 saker du är rädd för:
Att bli ensam, mår så dåligt av tanken och än mer av känslan.
Hör väl egentligen ihop med den förra men att alla mina vänner ska gå vidare i livet medan jag står kvar och stampar på samma ställe.
Fiskar, jag hatar havet. Det är så stort och tomt men samtidigt fyllt med så mycket och jag tycker det är obehagligt.
Att jag inte lyckas få något jobb och därmed inte har råd att göra det jag vill detta år.
Att falla mot min död. Har inga problem med höjder men tycker t.ex stegar är obehagliga för att de är så instabila och kan riskera att falla när jag står på dem.
Att något ska hända min familj, vet inte riktigt vad men kan bli rätt rejält orolig om exempelvis mam&pap inte svarar i telefon när jag vet att de är ute och åker bil.
Vilket blir en fin övergång till sista punkten – bilolyckor. Folk håller på med så jävla mycket dumt medan de kör bil och är så jävla själviska som bara tänker på sig själva, utan minsta hänsyn till alla andra liv som också drabbas vid en olycka.



6 fakta om dig:
Jag hatar frukostmat. Har insett att frukost är mycket godare om man äter riktig mat eller något starkt som väcker en på riktigt. Stark salsa är min räddare i nöden.
Jag dricker alltid minst två glas vatten precis innan jag ska gå och lägga mig för att jag är rädd att jag inte ska kunna somna för att jag är törstig, alternativ vakna med helt torr mun.
När jag äter vindruvor skalar jag dem med tänderna och äter skalet först innan jag äter själva druvan. Camilla hade väldigt roligt åt detta dagen vi gick till St Paul och hade ca tvåtusen vindruvestopp.
Jag tycker inte om att sova på hotell, spelar ingen roll hur fint och fräscht det är. Jag tycker det är äckligt och är fett paranoid att det ska vara obytta lakan och tycker det är allmänt obehagligt att inte veta vilka som varit där innan. Sover helst i uppsatt hår, strumpbyxor och långärmad tröja för att ”lämna så lite DNA som möjligt” efter mig. Jag vet inte hur eller varför det började men det är ett rätt sjukt beteende egentligen.
Jag har varit i London 4 gånger och saknar det nästintill ständigt när jag inte är där men vill inte bo där för britter är så jävla kassa på att bygga hus. Mitt favoritställe jag besökt är dock Prag, kan verkligen inte sätta fingret på vad det var men trivdes så extremt bra, det var fint och jag vill väldigt gärna åka dit igen.
Jag har lyssnat på hela With Confidence’s album Better Weather två gånger medan jag funderat på fakta om mig själv så nu ger jag upp och mitt sista fakta blir att det albumet enligt mig är det bästa albumet som släppts hittills i år.


5 saker du inte kan leva utan:
Musik musik musik musik musik !!!!!
Vatten, duuh.
Önskade kramar.
Min syn, världen kan vara så jävla vacker.
Familj och vänner men i lagom dos, behöver få vara ensam ibland också…



4 värdefulla minnen:
Första kvällen på 1D-veckan. När jag och Ida efter många om och men lyckats ta oss in i vårt lilla, lilla rum med glittriga tapeter och vände oss mot varandra och bara började skratta. När vi stod och hängde ut genom fönstret och bara sög in allt, att vi tillslut faktiskt var i Oslo och att vi dagen efter skulle se One Direction. Hur vi satt i våra sängar, hon i huvudändan och jag i fotändan, åt chokladmuffins, lyssnade på #idaochewapåäventyr och pratade om allt möjligt. Jag mådde inte superbra förra sommaren men den kvällen var så fin och ångestfri, var bara taggad och förväntansfull, det var en bra kväll. Tänker på den rätt ofta. Ida, jag gillar dig.
London med Siri förra året när vi såg Walk The Moon, All Time Low och You Me At Six på O2 Arena. Vi åkte linbana dit lmao, jag var så trött att jag knappt kunde stå upp men konserten var fett najs så jag skrek med tills rösten försvann och eftersom vi stod lite längre bak där det inte var så mycket tryck dansade jag tills fötter och armar var helt döda. På vägen hem till hotellet bara sprang vi omkring i England, höga på adrenalin och skrek Something’s Gotta Give från tårna, vilket resten av resan upprepades vid ett visst övergångsställe vid hotellet. Saknar det övergångsstället, saknar London och saknar Siri.
Uppenbarligen kan jag inte låta bli att nämna Nottingham 2014 när jag såg the Maine live första gången. Hela kvällen var så otroligt konstig men fin, kommer aldrig glömma känslan när de kom ut på scen eller när jag såg Kennedy gå förbi mig på stan eller när Pat kom uppsmygandes bakom mig och Paige och när jag prata med Jared och han sken upp som en sol när han fatta att jag var där bara för dem och när jag stod helt ensam med Garrett och han bestämde sig för att rita ett självporträtt åt mig eller när John det aset spände blicken i mig och la all sin uppmärksamhet på mig i flera minuter ocH FKN TOG INITIATIVET UR INGENSTANS OCH KRAMADE MIG OCh jag vill typ bara se dem för första gången igen för tror inte att något någonsin kommer slå känslan jag hade just då.
Ska vi ta ett minne som inte är konsertrelaterat också? Jelagi shoppar krukväxter. Jelagi spelar minigolf. Jelagi firar valborg. Jelagi har nutellakväll. Jelagi ser Titanic. Kan inte välja ett minne enbart för det finns för många roliga och det gör så ont i mig att inte veta när nästa minne kommer komma.


3 ord du använder dagligen:
Fuck
Typ
Ye



2 saker du önskar du kunde göra:
Ta mitt pick och pack och dra till alla platser jag vill besöka utan att behöva oroa mig för pengar. Atm är det NYC i september för jag vill se the maine... sätt in 10.000 på mitt konto tack xoxo
Få folk att må bättre, för många mår för dåligt.


1 person du kan lita på:
Siri. Tror ingen vet så mycket om mig och mina tankar som hon gör och trots det känns det som om hon accepterar mig och inte tycker att jag är (alltför) jobbig. Kan verkligen ha utläggning om minsta lilla eller berätta extremt jobbiga saker för henne utan att det blir konstigt. Är fortfarande så förundrad av hur vår vänskap ens började; jag skickade ett sms, vi sågs en gång och en vecka senare var hon den första jag smsa varje gång jag hade något på hjärtat. Intressant det dära…


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards