time and consequence

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2016

GOES RD.

Av IQfiskpinne - 13 augusti 2016 01:18

pardon me…


i’m currently in search of a particular road
one that leads neither here nor there
one that just kinda takes you
takes you slow
or takes you not so
see i’m unaware of where i’m going
not sure i’m really going anywhere at all
but my blood it courses
and my will is strong
so if you’re from around these parts i’d like to know
are you familiar with a road that simply just


goes?


- John C. O’Callaghan V

 


Ord från Sincerely, John the Ghost av John O'Callaghan och bild härifrån.


Livet känns så ovant just nu.


Denna vecka samt nästa vecka är det jobb, jobb, jobb som gäller samtidigt som man måste hinna träffa människor innan de far iväg på sina egna äventyr. Både Lisa och Gustaf försvinner nu den kommande helgen och veckan efter det flyttar även Fredrik. Det känns så främmande och konstigt. Mina kompisar ska flytta? Vet inte när jag kommer se dem nästa gång igen. Jag menar, Fredrik har fan funnits här i 18 år, vad menar ni med att min promenadkompis försvinner?!


Det känns konstigt.


Samtidigt måste jag lista ut vilken väg jag ska ta. Jag tackade nej till min plats på Uppsala Universitet. Men nu då? Ska jag tacka ja till praktikplatsen jag blivit erbjuden fram till jul? Eller ska jag tacka nej och hoppas att jag får ett jobb? Ska jag försöka ta mig an fler ledsagningkunder? Eller kommer det bli omöjligt i kombination med heltidspraktik eller annan sysselsättning? Hur har alla andra lyckats lösa det? Varför lyckas inte jag? Vilken väg ska man välja? Vilken väg ska man ta?


Jag vill börja plugga nästa år igen. Vill inte fasta hemma och inte ha någon högre utbildning. Vill leva universitetslivet. Men hur kommer man på vad man vill plugga och hur kommer man in? Samtidigt som jag funderar på detta vill jag bara tjäna pengar nog att åka till Arizona. Få vara där och iallafall se en del av allt jag vill hinna med. Fira min 20-årsdag med pizza och solnedgång över Grand Canyon. Men hur får man ihop nog med slantar till det?


Jag vet inte vart jag är på väg eller om jag är på väg någonstans överhuvudtaget. Men jag vet vad jag vill i slutändan.


Jag måste bara lista ut hur jag kommer dit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards