time and consequence

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2016

The Vamps i Krakow.

Av IQfiskpinne - 6 oktober 2016 22:20

Vi fick dugliga bilder på Brad denna gång också? Otroligt.

 

Om någon missat det så har jag och Ida en tendens att spåra när vi snöat in på något. Vi börjar med att skämta om det, sen börjar en av oss tycka om det, lite senare den andra – och sen är det kört. Just exakt detta hände med the Vamps. Från ”lol ska the Vamps bli substitut-1D?” till att vi lyssnar på albumen på repeat, från ”lol vore lite kul att se dem” till att vi träffar dem, från ”lol att åka till Nederländerna är ju lite överdrivet” till att vi åker till Polen. Fattar inte varför det alltid blir såhär men det är så jävla kul.

 

Men ja, eftersom jag och Ida är dumma i huvudet så var ju the Vamps den ursprungliga anledningen till att tanken om att åka till Krakow ens föddes. På något sätt drogs även Johanna och Anna in i hela smeten men de var starka nog att stå emot konserten iallafall, så den var jag och Ida ensamma på. Deras förlust. Tror inte ni förstår hur kul det är att gå på konsert med Ida.


Just denna gång började dagen 05:30 då vi vaknade och drog upp Johanna för att låsa efter oss. Efter en trevlig men lång morgonpromenad genom vad som kändes som hela Krakow kl 06 på morgonen började vi köa strax innan kl 07 och något så simpelt och tråkigt som att vänta blir på något sätt alltid lika mysigt. Vi somnade i en hög på marken, vaknade av att 20 polacker stod och stirrade på oss för att vi stoppat upp kön, blev tillräckligt tajta med tjejen före oss för att hon skulle börja översätta saker för oss, lyckades på något sätt undvika att dö och kom på något sätt vid kravallen. Igen. Vi hamnade bland några riktigt sviniga människor men det vägdes upp av de trevliga vi mötte och hur jävla grymma the Vamps var. De kanske inte gör min absoluta favoritmusik men de har låtar som är roliga att sjunga med i och de är bra live. De, och framförallt Brad, har så etreeeemt mycket energi på scen att man själv dras med och har svårt att stå still och inte skrika med. Plus att Rest Your Love nog kan vara den bästa set openern jag vet, man blir så taggad.


The Vamps får 5 av 5 brittiska pojkband, se dem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards