time and consequence

Direktlänk till inlägg 28 november 2016

His young heart.

Av IQfiskpinne - 28 november 2016 22:15

Enda fördelen med att solen går ner mitt på fkn dagen: ibland hinner man se solnedgången när man är på väg hem från jobbet.


Sjukanmälde mig på heltidsjobbet för att gå utbildning på deltidsjobbet idag och det kändes bra. Var definitivt mer givande än att stirra in i en vägg och var mycket skönare att promenera dit och hem än att sova på pendeln. Ska komma ihåg det när jag börjar söka nytt jobb nu de kommande veckorna, då mitt kontrakt för heltidssysselsättning går ut vid årsskiftet. Önska mig lycka till, verkar vara något som behövs om man vill ha något att göra om dagarna.


Annars har dagen mest gått åt till att kriga mot SL och vädret för att kunna lämna av presenter hos Camilla som fyller år. Lyckades till sist, mot alla odds. Tror hon blev glad och som jag sa till henne - allt kan kopplas till Niall om man försöker tillräckligt mycket. Kom hem och hade en ovanligt bra dag hemma också, hela denna dag har faktiskt känts rätt bra. Helgen också. Kanske beror på att jag jobbat så extremt mycket men faktiskt känt att det gett något resultat och därmed varit "nöjt" utmattad istället för bara utmattad. Förhoppningsvis håller det i sig lite till, även om min hjärna verkar motverka mig. För i samma sekund som jag tänkte att "jag mår faktiskt rätt bra idag" så blev det någon form av motreaktion att jag började må sämre där och då för "jag förtjänar inte att vara glad". Hur idiotiskt är inte det?! Väldigt idiotiskt. Är inte helt nöjd med tillvaron och känner mig fortfarande rätt dålig men har iallafall fått någon form av inre lugn de senaste dagarna som jag hoppas håller i sig lite till.


Nu ska jag försöka förbereda mig mentalt inför morgondagen genom att hoppa in i duschen och sen lyssna på His Young Heart. Helt galet att den EPn är lika bra nu som första gången jag hörde den, trots hundratals lyssningar under de senaste 5 åren. Efter Pioneer så är det nog albumet jag somnat till flest gånger, blir så lugn lycklig och trollbunden av det. Lyssnalyssnalyssna om ni inte gjort det, älskar Daughter och älskar denna EP.


Här är alla 4 låtar om ni inte orkar söka på Spotify själva :~)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards