time and consequence

Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Helgen.

Av IQfiskpinne - 4 december 2016 23:30

I fredags såg jag TILL SIST OCH ÄNTLIGEN Fantastic Beasts and Where to Find Them (!!!!!!!!!!!!!!) tillsammans med Siri och brödra mi. Tyckte om den. Satt och log asstort varje gång Ezra Miller var i bild pga är trash. Försökte ta oss ut ur parkeringsgaraget lite för länge men lyckades tillsist. Då åkte vi hem och jag dog i min säng efter att ha varit svimfärdig av sömnbrist hela veckan. Det var najs att äntligen få sova.


Skulle upp i ~vettig tid~ på lördagen men glömde ställa klocka och var som sagt död så blev sen. Vaknade till och gick upp för att äta tomtegröt till frukost/lunch och sen drog jag hem till Cammi för att hänga med henne och Freddooo. Det var najs, slutade typ som vanligt med att vi satt på hennes golv och snacka och lyssna på musik. Jag och Fredrik tog även en promenad på kullarna någon timme medan Cammis mormor var över för att fira hennes födelsedag i efterskott, det var skönt och välbehövligt. Har saknat mina och Fredriks spontana promenader med skitsnack, även om han har så långa ben att man får småjogga bredvid honom. I vilket fall som så gick vi sedan tillbaka till Cammi för att snacka lite mer innan Fredrik behövde gå, vi kramades hejdå och sen återvände jag och Cammi till hennes golv för att så småningom börja se film. Vi kom ca 10 min in i denna dramafilm innan vi började skratta så mycket att fysiska tårar SPRUTADE i flera minuter. Tror vi såg om just de 20 sekunderna minst 5 gånger och började skratta lika mycket varje gång. Så går det när man ser filmer enbart för att en snygg skådespelare är med... Försökte se vidare men garvade fortfarande så vi pausade, jag gick hem och åt middag, kom tillbaka några timmar senare och försökte igen och då gick det faktiskt! Såg hela filmen utan fler gråtattacker, var stolta. Skrattattacker kan ha förekommit och frasen "han är inte ful" upprepades x antal gånger, tätt följt av att vi förflyttade oss närmre skärmen haha. Men det var en välbehövlig filmkväll och när den tog slut fortsatte vi snacka om livet, vilket även det var minst sagt välbehövligt. Gillar Cammi. Men eftersom vi jobbar som vi gör så drog jag hem runt kvart i elva för vi behövde behövde sova.


Idag har jag jobbat, bakat pepparkakor och snackat med Cammi igen. Imorgon ska jag jobba igen och då är det officiellt bara en månad kvar på det jobbet? November gick fett snabbt. Nu borde jag VERKLIGEN sova, sry för sämsta skriva inlägget i mannaminne, spyr själv på hur det är skrivet för sånt här är så jobbigt att läsa men ville bara minnas att livet kan kännas rätt händelserikt även om man bara ser film och pratar med människor när det är helg. Lovar att skriva bättre nästa gång. Hejrå.


Sämst kvalité men ni kommer aldrig förstå hur sjukt jävla rolig denna scen faktiskt var, grinar när jag tänker på det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av IQfiskpinne - 9 oktober 2020 01:23

Hi, hello, how are you?This blog has certainly seen it's better days. To be honest I'm mostly here because I was curious to see if I remembered the login details. Spoiler - I did.   But these last few weeks, something has been nagging me, my fing...

-

Av IQfiskpinne - 4 februari 2018 00:12

"Omg she's alive!"   Hade denna blogg fortfarande haft några besökare hade det kanske låtit så. Men när det ekar tomt ett halvår på en blogg som redan sett sina bästa dagar faller den snabbt i glömska. Och det är ungefär dit jag känner att jag hå...

Av IQfiskpinne - 14 augusti 2017 02:09

Koncentrerar mig på att lära mig texten till Neck Deeps nya låt så jag slipper tänka på vilken dålig människa jag är.  ...

Av IQfiskpinne - 1 juni 2017 22:52


...but I think I love time the most when I'm with you. Såg the Maine tre gånger till. Var skitkul och jag älskar det bandet av hela mitt hjärta. Aa och btw, John O'Callaghan kände igen mig redan första datumet och började snacka direkt om hur ku...

Av IQfiskpinne - 19 maj 2017 23:52

Har tänkt så många gånger att jag borde logga in här. Att jag borde skriva något här. Att jag borde skriva. Men det tar stopp. Loggar in för att sedan stirra på de tomma vita fälten. Loggar ut. Skriver inget. Håller allt inne.   Ibland får ...

 

                      1997. STHLM.

 

 

 

 

31 besvarade frågor

 

 

 

 

 

Rock On

 

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards